The scientific inclusive approach based on the basic scenario of the inquiry-based learning and Universal Design for Learning (UDL) principles.
UDL is an approach that combines the knowledge on how the brain works with a set of principles further materialised in the format of guidelines. It is divided in 3 main strands: Engagement, Representation and Action&Expression.
Universal Design for Learning in Practice
You can consult with the lesson plan in a PDF format [inSTEAM_UDL_LessonPlan]
Useful Resources:
- Universal Design for Learning Guidelines: http://cast.org/our-work/about-udl.html
- Using Information Communications Technologies (ICT) to Implement Universal Design for Learning (UDL): https://urc-chs.com/sites/default/files/urc-grn-ict.pdf
- Tomlinson, C.A. (2014) The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. 2nd Edition, ASCD, Alexandria
Please try nine scientific inclusive environmental Inquiry Learning Lessons developed in a framework of the inSTEAM project:
Benetakoa Al Da Klima-Aldaketa? – Zientzia Eztabaidaren Atzean (Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Berotegi-Efektuko Gasak: Lagunak Ala Etsaiak? (Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Uraren Kontsumoa: Igerilekuko Ura Gal Daiteke? (Lehen Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Ur Garbia: Ura Edateko Ur Bihurtu (Lehen Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Uraren Krisi Globala: Gatzgabetzearen Atzeko Zientzia (Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Ur Garbia: Hondakin-uren saneamendua (Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Ur Garbia: Birusak uretan (Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)
Energia Berriztagarria-Haize Ona (Lehen eta BigarrenHezkuntzako ikastetxeetarako)
Energia Berriztagarriak – Hemen Dator Eguzkia (Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetarako)